Anasayfa
Yayınlar
Çocuklar için 3D Kitabı

Çocuklar için 3D

"3 Boyutlu Yazıcı ve Tarayıcı Dünyasına Giriş!"

Giriş

Günümüzde baş döndürücü bir hızla gelişmekte olan iletişim, bilişim ve eğitim alanlarında -tarihe not düşürtecek- “jenerik" karakterdeki teknolojilerden biri olmaya aday 3-D yazıcılar, eğitime sunabileceği katma değerler ile, bilimi ön planda tutan bireyler yetiştirerek dünya pazarlarında rekabet gücünü artırmayı hedefleyen toplumlar için çok önemli bir role sahip olacaktır. Bu katma değerler arasında en önemlisi, çocukların 3-D yazıcılar sayesinde “STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics)—FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik)" içeriklerini daha çekici, eğlenceli ve ilgi uyandırıcı bularak daha kolay bir şekilde öğrenebilmesidir. Çocukların bu yolla kazanacakları donanımlar, hiç şüphesiz onların hem kendi geleceklerine ve hem de ülke geleceğine yönelik önemli birer yatırım olarak düşünülebilir.

3-D baskısının veya 3-D uzamsal problem çözmenin, özelde eğitime katacağı en önemli değerlerden biri, öğrenme döngüsünü hızlandırmasıdır (hızlı prototipleme – rapid prototyping). Öğrenenler bu sayede tasarımlarındaki hataları hızlıca belirleyip bunları revize ederek tasarımlarının yeni versiyonlarını üretebilirler; yani uzamsal akıl yürütmelerini hızlıca değerlendirebilirler. 3-D baskısı ile öğrenenler, sadece tasarım ve üretime yönelik becerilerini değil, aynı zamanda dijital yaratıcılıklarını da ortaya çıkarıp geliştirebilirler. Yeni bir boyutla zenginleştirmiş, elle tutulabilen bir şey üretebilmiş ve bunu gerçeğe dönüştürebilmiş olmanın verdiği haz ile çocuklar, hayal güçlerini geliştiren kalıcı bir öğrenme deneyimi yaşayabilirler.

Bilindiği üzere, ülkemizin 2023 ideal ve hedeflerini gerçekleştirme yolunda eğitim çok büyük bir önem taşımaktadır. Bu sebeple üretim odaklı bir eğitim anlayışının yaygınlaştırılması ve zenginleştirilmesi, amaçlanan ideal ve hedeflere ulaşmayı daha gerçekçi kılacaktır. Çocukları bu tür mühendislik tasarım ve üretim süreçleri içinde yaşatarak bu yolla onlara kazandırılacak deneyim, kariyer planlamasında onların STEM alanlarına yönelmesini sağlayabilir. Bu durum, hiç şüphesiz bilim, teknoloji ve yenilikte yetkinleşmiş bireylerimizin sayısını gün geçtikçe çoğaltacak; üreten, katma değerini kendi beyin gücüne dayanarak artıran bir Türkiye’nin oluşumunu hızlandıracaktır.

        Doç. Dr. Tufan ADIGÜZEL
        STEM Merkezi Koordinatörü
        Bahçeşehir Üniversitesi

Çocuklar için 3D